Написав Ігумен Арсеній (Бочкарь) Протоієрей Євгеній Шелевій |
Четвер, 13 жовтня 2011, 12:12 |
Богослужіння є невід’ємною частиною життя Православної Церкви та її кожного вірника. Упродовж віків вид і форма богослужіння пройшли шлях від простого (але вже структурованого) до складного. Православна Церква знає декілька типів богослужбових уставів – устав Великої Константинопольської Церкви, Студійський устав та Єрусалимський устав. Перший виник у Константинополі й остаточно був сформований до IX століття. Другий так само географічно виник у столиці Константинопольського Патріархату, але він відображав богослужбову практику колишнього оплоту опору іконоборству – монастиря преподобного Феодора Студита (+ 826 р.). У свою чергу Єрусалимський устав був написаний у Палестині в Лаврі преподобного Сави Освященного та відображав богослужбову практику східного чернецтва.
|
|
Написав Гайданка Є. І. |
Четвер, 13 жовтня 2011, 12:07 |
На загальнонауковому рівні проблема хрещення Київської Русі, оцінка передумов, процесу і наслідків прийняття нашими предками християнської віри й історичне значення християнизації Русі Великим київським князем Оскольдом, є не докінця дослідженою у вітчизняній та європейській історичній науці. Більше того, історичних пам’яток, у яких можна зустріти докладний опис державної та релігійної діяльності Оскольда, збереглось досить мало. Саме тому пояснення історичної ролі хрещення князем Оскольдом є досить різні. На сучасному етапі розвитку вітчизняної історичної науки об’єктивне висвітлення важливих релігійно-політичних подій середини та кінця ІХ ст. є одним із найбільш важливих завдань для усвідомлення місця і ролі українців у процесі власного державотворення та духовного розвитку.
|
Написав Богдан Ігор |
Четвер, 13 жовтня 2011, 11:48 |
Першими «русичами», які хрестилися у православну віру в Константинополі православним Константинопольським патріархом Фотієм, були великі князі Оскольд і Дір з усією дружиною русичів, що прийшли на столицю Православ'я – Цареград (за намовою хозар) з мечем.
|
Написав Архімандрит Гавриїл (Кризина) |
Четвер, 13 жовтня 2011, 11:14 |
IX столетие – столетие жизни и деятельности великого киевского князя, христианина Оскольда, стало поворотным этапом в истории византийского церковного искусства, сыгравшим фундаментальную ро
ль в его последующем развитии. Перелом наметился вместе с победой иконопочитания. Под вековым периодом иконоборческого раскола итог подвел Собор 843 года. В главном храме империи был отслужен торжественный молебен, вошедший на столетия в чинопоследование Православной Церкви под именем Торжества Православия. Завершение распри способствовало не только высвобождению энергии в русле положительного культурного строительства, но и в смене приоритетов. Император утрачивает свою прежнюю роль строителя культуры. Светская власть вообще во многом теряет свои позиции на общественной сцене [8, с. 52].
|
Написав Архімандрит Віктор (Бедь), архімандрит Арсеній (Бочкарь) |
Вівторок, 27 вересня 2011, 18:51 |
Історичний розвиток кожної Помісної Церкви особливий та неповторний. Історичний розвиток Святої Київської Митрополії (Української Православної Церкви) є унікальним явищем в історії Вселенської Православної Церкви. Як відомо, початок християнства в Україні сягає часів Апостолів. Вже Апостол Павло говорить про те, що скіфи, які жили на території нашої держави, прийняли святу віру (Кол. 3, 11). Незважаючи на критичне ставлення (розбір якого не є предметом нинішньої статті) до літописних переказів, можна також констатувати імовірним факт перебування на території України святого Апостола Андрія Першозваного. Однак заснування християнської митрополії у столиці давньоукраїнської держави Русі – місті Києві, безпосередньо пов'язане з укладанням у 860 р. чергового мирного договору між Візантійською імперією та великим київським князем (каганом) Оскольдом (із династії давньоукраїнського княжого роду легендарного Кия).
|
|
|
|
<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
|
Сторінка 5 з 36 |